Ofte Stilte Spørsmål

Vår ’Ofte stilte spørgsmål’ seksjon, inneholder spørsmål og svar om fergebooking og fergereiser! Klikk på en kategori nedenfor for å se de mest relaterte spørsmålene. Hvis du ikke kan finne et svar til spørsmålet ditt, kan du Kontakt oss.

Booking

  • Når er det billigst å reise?

    Prisene stiger generelt, som det blir mindre tilgjengelige plasser, så dem som bestiller på forhånd, er normalt belønnet med en billigere billettpris. Overfarter omkring skoleferie og helligdager er populære og fylles normalt opp tidlig, slik at du vil finne billigere billettpriser, hvis du unngår å reise på disse tidspunktene. Meld deg til nyhetsbrevet vårt, slik at vi kan informere deg om eventuelle særlige rabatter.

  • Skal sjåføren inngå i antallet passasjerer?

    Ja. ’Passasjerer’ referer til dem som reiser på fergen, ikke de ekstra passasjerene i et kjøretøy.

  • Hvorfor kan jeg ikke finne kjøretøystypen min i menyen?

    Enten tillater fergeselskapet ikke kjøretøystypen din eller også er det ikke mulig å booke det online. Dette kan variere fra fergeselskap til fergeselskap. Kontakt oss vennligst for mer informasjon.

  • Hvordan booker jeg forskjellige kjøretøyer i hver retning?

    Ikke alle fergeselskaper tillater to forskjellige kjøretøyer på en booking. Hvis muligheten ikke er tilgjengelig for din valgte rute, skal du foreta to enkelt bookinger.

  • Hvordan booker jeg forskjelligt antall passasjerer i hver retning?

    Ikke alle fergeselskaper tillater forskjellig antall passasjerer i hver retning på en booking. Hvis dette ikke er en mulighet for din valgte rute, skal du foreta to enkelt bookinger.

  • Kan jeg få gruppe rabatt?

    Det er noen ganger rabatt ledig, hvis det er mer enn 5 kjøretøyer eller 9 gående passasjerer på en booking. Kontakt oss vennligst, for å arrangere en gruppe billettpris.

  • Hvordan booker jeg, hvis jeg reiser i en leiebil og ikke kjenner merke modell eller kjennemerke?

    I de fleste tilfellene er det tillatt å reise med en leiebil, forutsatt at du har tillatelse fra leiefirmaet til å ta kjøretøyet deres på en ferge. Du bør velge kjøretøystypen som ’Andre’, taste inn målene du forventer bilen til å være og deretter taste inn kjennemerket som ’ukjent’. Noen fergeselskaper kan imidlertid oppkreve deg ved ankomst til havnen for å oppdatere kjennemerket for bookingen din.

  • Hvordan kan jeg vite om jeg skal reise som en frakt bil eller ikke?

    Dette variere fra fergeselskap til fergeselskap, men som hovedregl bør ethvert kjøretøy, som transporterer handelsvarer og kjøretøyer beregnet til å bære handelsvarer, reise som frakt. Hvis du er i tvil, bør du kontakte oss.

  • Jeg er gravid, kan jeg reise med ferge?

    Dette variere fra fergeselskap til fergeselskap, men som en generell regel, kan du reise til du er opp til 28 uker gravid (på reisetidspunktet). Kvinner, som er mer enn 28 uker på reisetidspunktet, kan bli krevd å ta med en legeerklæring. Vi anbefaler at du kontakter oss før du booker, hvis du vil være 28+ uker når du skal reise.

  • Tilbyr I beboer rabatt?

    Dette er tilgjengelig på noen ruter. Ytterligere opplysninger kan fås i vår booking system, hvor relevant.

  • Tilbyr I studenter og pensjonister rabatt?

    Dette er tilgjengelig på noen ruter. Dersom dette tilbys vil det fremgå av vårt bookingsystem.

  • Kan jeg booke en åpen retur billett?

    På ruter, hvor dette er mulig, vil du se en mulighet for å booke en åpen returbillett, når du taster inn reisedatoene dine. Hvis denne muligheten ikke vises, er det ikke mulig for den valgte ruten.

  • Hvorfor er det ingen avganger når jeg gjerne vil reise?

    Dette betyr enten at seilplaner enda ikke er blitt utgitt, at fergen ikke seiler på den valgte dagen, eller at fergen er full. Kontakt oss hvis du er i tvil.

  • Hvordan betaler jeg for billetten min?

    Alle billetter skal betales når det bookes. Vi aksepterer alle større bankkort og PayPal. Generelt aksepterer vi ikke bankoverførelser, men kan godkjenne i noen tilfeller.

  • Hvorfor kan jeg ikke få en pris i min lokale valuta?

    Der det er mulig viser vi priser i lokal valuta, men vi kan bare kreve betaling i den valuta som vi igjen blir krevet av det enkelte fergeselskap. Det vil bli vist under bookingen din hvilken valuta billetten din blir utstedt i og også den valuta vi vil kreve av deg.

  • Sender dere billettene?

    Nei. Når du booker en billett, vil du motta en booking bekrftelse, som du skal ta med til havnen, hvor du vil få din billett eller boardingkort. Du skal alltid ta med en kopi av booking bekreftelsen din til havnen.

  • Jeg har ikke mottatt en booking bekreftelse, hva nå?

    Du kan enten logge inn på Min konto for å bekrefte e-post adressen din er korrektt og sende din bekreftelse igjen, eller du kan kontakte oss.