Ofte Stilte Spørsmål

Vår database med ofte stilte spørsmål inneholde spørsmål og svar om fergebestillinger og reiser! Klikk på de ulike kategoriene under for å se de mest relaterte spørsmålene. Om du ikke skulle finne svaret du ønsker, kan du klikke på Kontakt oss.

Booking

  • Når er det billigst å reise?

    Prisene stiger generelt, som det blir mindre tilgjengelige plasser, så dem som bestiller på forhånd, er normalt belønnet med en billigere billettpris. Overfarter omkring skoleferie og helligdager er populære og fylles normalt opp tidlig, slik at du vil finne billigere billettpriser, hvis du unngår å reise på disse tidspunktene. Meld deg til nyhetsbrevet vårt, slik at vi kan informere deg om eventuelle særlige rabatter.

  • Skal sjåføren inngå i antallet passasjerer?

    Ja. ’Passasjerer’ referer til de som reiser på fergen. Dette gjelder både sjåfør og passasjerer i bilen.

  • Hvorfor kan jeg ikke finne kjøretøystypen min i menyen?

    Enten tillater fergeselskapet ikke kjøretøystypen din eller også er det ikke mulig å booke det online. Dette kan variere fra fergeselskap til fergeselskap. Kontakt oss vennligst for mer informasjon.

  • Hvordan booker jeg forskjellige kjøretøyer i hver retning?

    Ikke alle fergeselskaper tillater to forskjellige kjøretøyer på en booking. Hvis muligheten ikke er tilgjengelig for din valgte rute, skal du foreta to enkelt bookinger.

  • Hvordan booker jeg forskjelligt antall passasjerer i hver retning?

    Ikke alle fergeselskaper tillater forskjellig antall passasjerer i hver retning på en booking. Hvis dette ikke er en mulighet for din valgte rute, skal du foreta to enkelt bookinger.

  • Kan jeg få gruppe rabatt?

    Det er noen ganger rabatt ledig, hvis det er mer enn 5 kjøretøyer eller 9 gående passasjerer på en booking. Kontakt oss vennligst, for å arrangere en gruppe billettpris.

  • Hvordan booker jeg, hvis jeg reiser i en leiebil og ikke kjenner merke modell eller kjennemerke?

    I de fleste tilfellene er det tillatt å reise med en leiebil, forutsatt at du har tillatelse fra leiefirmaet til å ta kjøretøyet deres på en ferge. Du bør velge kjøretøystypen som ’Andre’, taste inn målene du forventer bilen til å være og deretter taste inn kjennemerket som ’ukjent’. Noen fergeselskaper kan imidlertid oppkreve deg ved ankomst til havnen for å oppdatere kjennemerket for bookingen din.

  • Hvordan kan jeg vite om jeg skal reise som en lastebil eller ikke?

    Dette variere fra fergeselskap til fergeselskap, men som hovedregl bør ethvert kjøretøy, som transporterer handelsvarer og er beregnet til å transportere handelsvarer reise som lastebil. Er du i tvil , bør du kontakte oss.

  • Jeg er gravid, kan jeg reise med ferge?

    Dette variere fra fergeselskap til fergeselskap. En generell regel er at du kan reise til du er opptil 28 uker gravid (på reisetidspunktet). Kvinner, som er mer enn 28 uker på reisetidspunktet, kan bli krevd å ta med en legeerklæring. Vi anbefaler at du kontakter oss før du bestiller, hvis du kommer til å være mer enn 28 uker på reisetidspunktet.

  • Tilbyr I beboer rabatt?

    Dette er tilgjengelig på noen ruter. Ytterligere opplysninger kan fås i vår booking system, hvor relevant.

  • Tilbyr I studenter og pensjonister rabatt?

    Dette er tilgjengelig på noen ruter. Dersom dette tilbys vil det fremgå av vårt bookingsystem.

  • Kan jeg booke en åpen retur billett?

    På ruter, hvor dette er mulig, vil du se en mulighet for å booke en åpen returbillett, når du taster inn reisedatoene dine. Hvis denne muligheten ikke vises, er det ikke mulig for den valgte ruten.

  • Hvorfor er det ingen avganger når jeg vil reise?

    Dette betyr enten at det er enkelte ruter som ikke er lagt ut for salg enda, at fergen ikke går på den dagen eller at det er ingen plasser som er ledig på fergen. Kontakt oss hvis du er i tvil.

  • Hvordan betaler jeg for billetten min?

    Alle billetter skal betales når det bestilles. Vi aksepterer alle de største betalingskortene og PayPal. Generelt aksepterer vi ikke bankoverføringer som betalingsmiddel, men dette kommer ann på saken og gjennomgås fra tilfelle til tilfelle

  • Hvorfor kan jeg ikke få en pris eller betale i min lokale valuta.

    Der det er mulig viser vi prisen i lokal valuta, derimot kan vi kun kreve penger for billetter i den valutaen som vi blir belastet i av fergeselskapet. Dette kommer frem under bestillingsprosessen. I tilfeller der en valuta har blitt konvertert vil du få opp beløpet og valutaen som du kommer til å bli belastet i.

  • Sender dere billettene?

    Nei. Når du booker en billett, vil du motta en booking bekrftelse, som du skal ta med til havnen, hvor du vil få din billett eller boardingkort. Du skal alltid ta med en kopi av booking bekreftelsen din til havnen.

  • Jeg har ikke mottatt en booking bekreftelse, hva nå?

    Du kan enten logge inn på Min konto for å bekrefte e-post adressen din er korrektt og sende din bekreftelse igjen, eller du kan kontakte oss.

  • FAQ - Information about ticket availability

    FAQ - Information about ticket availability - Answer

  • FAQ - Do you work with all ferry operators?

    FAQ - Do you work with all ferry operators? - Answer