COVID-19 Update Click here to visit our dedicated page for further information on the COVID-19 situation, including vouchers, cancellations, refunds and sailing changes.

Ofte Stilte Spørsmål

Vår database med ofte stilte spørsmål inneholde spørsmål og svar om fergebestillinger og reiser! Klikk på de ulike kategoriene under for å se de mest relaterte spørsmålene. Om du ikke skulle finne svaret du ønsker, kan du klikke på Kontakt oss.

Kan jeg gjøre endringer i bookingen min?

  • Kan jeg endre bestillingen min?

    Det kommer an på hva slags billett du har bestilt, men i de fleste tilfeller vil du kunne endre bestillingen. Du kan sjekke bekreftelsen du mottok via e-post eller logge deg inn på Min konto for å se om bestillingen kan endres. Vær kklar over at i de fleste tilfeller må du betale et gebyr for alle endringer med mindre du har kjøpt vår Avbestillingsdekning (Free Cancellation Cover).

  • Kan jeg avbestille billetten min og få en refundering?

    Det kommer an på hvilken billett du har bestilt. Du kan sjekke bekreftelsen du mottok via e-pøopst om billetten din kan refunderes. Vær klar over at hvis billetten kan refunderes og du ikke er dekket av Avbestillingsdekningen (Free Cancellation Cover) vil du bli belastet med et annuleringsgebyr.

  • Hva er den enkleste måten for å gjøre en endring på min ferjebestilling?

    Den enkleste og rimeligste måten du kan endre bestillingen på er å logge deg inn på Min konto og be om endringer der. For noen fergeselskaper er det mulig for oss å bekrefte endringene med en gang, men hvis det ikke er mulig vil vi gjøre vårt beste for å bekrefte endringene innen 48 timer.

  • Hva er den letteste måten å avbestille bestillingen min på?

    Den enkleste og rimeligste måten du kan foreta en avbestilling på og be om en refusjon, er å logge deg inn på Min konto og be om avbestilling der. Hos noen ferjeselskaper er det mulig for oss å bekrefte avbestillingen og gi refusjon med en gang, men hvis det ikke er mulig, vil vi gjøre vårt beste for å få det bekreftet innen 48 timer. På grunn av personvernlover er vi ikke i stand til å behandle avbestillingsforespørsler via e-post.

  • Koster det noe å avbestille fergebilletter?

    Hvis du ikke har kjøpt Avbestillingsdekning, vil du bli belastet et kanselleringsgebyr. Det er raskere og billigere å kansellere gjennom Min konto, så vi anbefaler deg å gjøre kanselleringen der. Hvis du kansellerer bestillingen gjennom Min konto er kanselleringsgebyret £10/€10. Du kan også kansellere bookingen gjennom vårt kundeserviceteam enten via e-post eller per telefon, men her er kanselleringsgebyret høyere. Når du kansellerer per telefon eller via e-post, er kanselleringsgebyret £30/€35.

  • Tar dere gebyr for endringer i fergebookingen?

    Når du gjør endringer i bookingen, vil du bli belastet en eventuell differanse på billettprisen, og i tillegg et endringsgebyr. Det er raskere og billigere å endre bookingen gjennom Min konto, så vi anbefaler deg å gjøre endringene der. Hvis du ber om en endring gjennom Min konto er endringsgebyret bare £10/€10. Du kan også be om å få endret bookingen gjennom vårt kundeserviceteam enten via e-post eller per telefon, men her er endringsgebyret høyere. Når du ber om endringer per telefon eller via e-post er endringsgebyret £20/€20 hvis den opprinnelige bookingen koster mindre enn £100/€100, og £35/€35 hvis den opprinnelige bookingen koster mer enn £100/€100.

  • Hvor finner mitt referansenummer til bookingen?

    Du finner ditt referansenummer til booking helt øverst på bekreftelses-eposten din.

  • Kan jeg legge til en retur-ferge på min opprinnelige booking/bestilling?

    Vi kan desverre ikke legge til en returferge til bestillingen av en enveisbillett etter at den er bekreftet. Du må enten booke en ny billett for tilbaketuren eller avbestille den opprinnelige bookingen og gjøre en ny booking.