Ofte Stilte Spørsmål

Vår database med ofte stilte spørsmål inneholde spørsmål og svar om fergebestillinger og reiser! Klikk på de ulike kategoriene under for å se de mest relaterte spørsmålene. Om du ikke skulle finne svaret du ønsker, kan du klikke på Kontakt oss.

Mest spurte spørsmål

  • Skal sjåføren inngå i antallet passasjerer?

    Ja. ’Passasjerer’ referer til de som reiser på fergen. Dette gjelder både sjåfør og passasjerer i bilen.

  • Hvordan kan jeg vite om jeg skal reise som en lastebil eller ikke?

    Dette variere fra fergeselskap til fergeselskap, men som hovedregl bør ethvert kjøretøy, som transporterer handelsvarer og er beregnet til å transportere handelsvarer reise som lastebil. Er du i tvil , bør du kontakte oss.

  • Hvordan betaler jeg for billetten min?

    Alle billetter skal betales når det bestilles. Vi aksepterer alle de største betalingskortene og PayPal. Generelt aksepterer vi ikke bankoverføringer som betalingsmiddel, men dette kommer ann på saken og gjennomgås fra tilfelle til tilfelle

  • Hvorfor er det ingen avganger når jeg vil reise?

    Dette betyr enten at det er enkelte ruter som ikke er lagt ut for salg enda, at fergen ikke går på den dagen eller at det er ingen plasser som er ledig på fergen. Kontakt oss hvis du er i tvil.

  • Hvorfor kan jeg ikke få en pris eller betale i min lokale valuta.

    Der det er mulig viser vi prisen i lokal valuta, derimot kan vi kun kreve penger for billetter i den valutaen som vi blir belastet i av fergeselskapet. Dette kommer frem under bestillingsprosessen. I tilfeller der en valuta har blitt konvertert vil du få opp beløpet og valutaen som du kommer til å bli belastet i.

  • Kan jeg endre bestillingen min?

    Hvis billetten din tillater endringer, så ja. Logg inn på Min konto for mer informasjon eller kontakt oss.

  • Kan jeg ta kjæedyret mitt eller førerhunden min med meg?

    Det er mulig å ta med seg kjæledyr på de fleste rutene, men som regel vil det måtte betales et tilleggsgebyr for dette. Lengden på reisen og type overfart vil avgjøre om kjæledyret ditt må bli i bilen eller et anvist område på fergen under reisen. Under bestillingen er det mulig å spesifisere om du skal ha med kjæledyr eller ikke, fergeselskapet vi da informere deg under bestillingsprosessen hvor kjæledyret ditt kommer til å være under overfarten. Om du har spørsmål vedrørende dette så kontakt oss. Du er selv ansvarlig for å overholde de nødvendige reglene, og at du oppfyller vilkårene for å oppholde deg i det landet, eller det territorium som du reiser til/fra.

  • Når skal jeg sjekke inn?

    Dette varierer fra fergerute til fergerute. Når du senest kan møte opp vises når du bestiller turen din, og vil også fremgå av eposten som du mottar med bestillingsbekreftelsen din. Dersom du reiser med kjæledyr eller behøver assistanse ved havnen anbefaler vi at du møter opp i god tid.

  • Har jeg bruk for et pass?

    Dersom du reiser i landet der passet er utstedt vil et id-kort som regel være nok. I ethvert annet land behøver du pass for å kunne reise.

  • Hvor kan jeg finne dere betingelser og vilkår?