Sikkerhetspolitik

Direct Ferries Limited er forpliktet til å respektere og beskytte personvernet ditt, og til å overholde databeskyttelse- og personvernlover. Denne personvernserklæringen vil hjelpe deg med å forstå hvordan vi samler, bruker, lagrer og beskytter dine opplysninger når du er en av våre kunder. Vi vil forsikre oss om at du er informert om dette før du måtte ta noen beslutninger, og vil derfor at du tar deg noen minutter for å lese og lære hvordan vi bruker dine personlige opplysninger i avsnittet nedenfor.

For alle våre tjenester er dataansvarlige- som er selskapet, ansvarlig for personvernet ditt- dette er Direct Ferries Limited.

Du bør lese og merke deg dette sammen med retningslinjene for informasjonskapsler og vilkår og betingelser for bruk av nettstedet til Direct Ferries. Du bør også merke deg eventuelle separate vilkår og betingelser utstedt ved din bestilling av fergebilletter, eller andre produkter og tjenester.


Vårt juridiske grunnlag for bruk av dine personlige opplysninger

Vi vil kun behandle din personlige informasjon der vi har et juridisk grunnlag for å gjøre dette. Det juridiske grunnlaget er avhengig av årsaken(ene) Direct Ferries har samlet inn og trenger å bruke informasjonen din. I henhold til EUs og Storbritannias databeskyttelseslover vil det juridiske grunnlaget i nesten alle tilfeller være:

  • Fordi vi må bruke informasjonen din slik at vi kan behandle bestillingen din, oppfylle dine reiseplaner og utføre avtalen vi har med deg.
  • Fordi det er i Direct Ferries legitime interesse som selskap å bruke dine personlige opplysninger til å forbedre vår virksomhet som reiseleverandør.
  • Fordi vi må bruke din personlige informasjon til å overholde lovlige forpliktelser.
  • For å beskytte de viktige interessene til deg eller en annen person.
  • Fordi du har samtykket til at Direct Ferries kan bruke din informasjon til en bestemt hensikt.

Om behandlingen av informasjonen din er underlagt andre lover kan grunnlaget for behandling av informasjonen din være annerledes enn det som er angitt ovenfor. Av den grunn kan det under disse omstendighetene være basert på ditt samtykke.


Hva slags personlig informasjon samler vi inn fra deg?

Vi forsøker å samle inn og bruke din personlige informasjon kun med ditt samtykke og viten om at dette skjer. Vi samler inn informasjon når du bruker Direct Ferries sin nettside, når du bruker en av våre produkter eller tjenester, eller kommuniserer med oss. Denne informasjonen og detaljene til alle som du reiser med deg må vi ha for å kunne gjennomføre avtalen med deg. Dette tillater oss å overholde våre lovlige forpliktelser. Uten dette kan ikke vi gi deg alle dine forespurte tjenester.

Vi samler inn følgende kategorier av personlig informasjon:

  • Informasjon som du gir oss for å fullføre og administrere bestillingen din eller andre tjenester som du har bedt om fra oss. Dette er for eksempel navn, adresse, e-post, kontaktinformasjon, fødselsdato, kjønn, passnummer, detaljer om kjøretøy og betalingsinformasjon. Den nøyaktige informasjonen som kreves er avhengig av kravene til fergeoperatøren.
  • Informasjon om reisen din. For eksempel reiseruten din og annen informasjon knyttet til din bestilling.
  • Informasjon om tjenester som vi har gitt deg tidligere. Detaljer om eventuelle tidligere bestillinger du har gjort med oss, inkludert eventuelle tilbakemeldinger du som kunde har gitt oss.
  • Informasjon om elektronisk registrering og annen interaksjon. Det kan være alt ifra registrering av konto, informasjon som har blitt samlet inn hvis du har vært med på en konkurranse, dersom du er registrert for å motta informasjon om en kampanje eller interaksjon med oss via sosialmedier som Facebook eller Twitter.
  • Informasjon om bruken av våre nettsider, kontaktsentre og mobilapplikasjoner. For å gjøre opplevelsen mer personlig, og slik at vi skal kunne forbedre nettstedet vårt samler vi inn informasjon vedrørende søkene dine, og innhold som du har sett på via nettstedet vårt. Dette gjør vi ved hjelp av informasjonskapsler og lignende teknologier.

Hva bruker vi dine personlige opplysninger til?

  • For å kunne administrere og levere bestillingene dine, og andre tjenester som du har bedt om.
  • For å sende deg statusoppdateringer hvis dette er forespurt og annen kommunikasjon vedrørende tjenester.
  • Å tilby tjenester som er skreddersydd til dine behov, slik at tjenestene blir mer personlig.
  • Å gjennomføre markedsundersøkelser og analyser.
  • Slik at vi kan forbedre våre nettsteder, produkter og tjenester.
  • For ledelse og administrative formål.
  • For å utføre markedsføring og holde deg informert om Direct Ferries sine produkter og tjenester.

Når sender vi deg markedsføringsmeldinger?

Vi vil i noen tilfeller sende deg markedsføringsmeldinger via e-post. Dette er for å holde deg oppdatert om de nyeste og beste tilbudene som vi har, nye fergeruter/tabeller, og for å hjelpe deg med å finne priser på fergebilletter.

Du kan når som helst stoppe å motta markedsføringsmeldinger fra oss ved å:

- Ved å klikke på linken for å avslutte abonnementet på markedsføringseposter

- Å svare på en e-postmarkedsføringsmelding med forespørsel om å bli avmeldt ifra tjenesten

- Ved å kontakte vårt kundeserviceteam

Så snart dette er gjort vil vi oppdatere kontoopplysningene dine slik at du ikke mottar flere eposter relatert til markedsføring.

Vi vil oppdatere opplysningene dine så snart som mulig. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 2 virkedager før oppdateringene vises.

Avmelding fra markedsføringsmeldinger vil ikke stoppe tjenestekommunikasjoner som bestillingsbekreftelser og oppdateringer.


Når deler vi informasjonen din med andre?

Når du foretar en bestilling kan det i noen tilfeller hende at vi må dele dine personlige opplysninger med leverandørene våre (f.eks. Fergeoperatører, forsikringsleverandører, produktdistributører) som leverer produkter og tjenester som du kjøper.

Vi kan i noen tilfeller utlevere informasjon om deg, din konto og bestillingshistorikk til (i) selskaper i Direct Ferries gruppen for de formålene i vilkårene som omhandler denne personvernerklæringen; og (ii) i tilfelle vi gjennomgår omorganisering, eller blir solgt til en tredjepart. Du må i alle tilfeller si deg enig til at din personlige informasjon som vi har kan overføres til den omorganiserte enheten eller tredjeparten. Dette er med formålet som er underlagt vilkårene i personvernerklæringen.

Vi vil ikke selge eller gi dine personlige opplysninger videre til tredjeparter (unntatt som angitt i avsnittet ovenfor) med mindre du har gitt oss tillatelse, eller det er nødvendig for å forbedre produktene og tjenestene som bestilles eller brukes av deg. Et eksempel på hvordan vi bruker informasjonen din er at vi gir informasjonen din til kredittkortselskapet for å validere kredittkortopplysningene dine når du betaler for et produkt eller en tjeneste. Det kan også være nødvendig å sende informasjonen din til leverandøren der du har bestilt produkter eller tjenester.

Direkte Ferries kan i noen tilfeller være forpliktet til å gi dine personlige opplysninger videre for å oppfylle eventuelle juridiske eller forskriftsmessige krav og forpliktelser i samsvar med gjeldende lover.


Hvordan bruker vi informasjonskapsler

I noen tilfeller bruker vi innformasjonskaspler for å registrere detaljer som brukeridentitet og generelle registreringsdetaljer på PC-en din. Dette hjelper oss med å gjenkjenne deg ved påfølgende besøk, slik at du ikke trenger å skrive inn registreringsinformasjon hver gang du besøker oss. Slik kan vi tilpasse innholdet vårt i henhold til dine interesser, og forbedre nettstedet vårt

Avhengig av hvilken type nettleser du bruker, kan nettleseren i noen tilfeller konfigureres slik at: (i) du blir bedt om å godta eller avvise informasjonskapsler ved individuelle tilfeller, eller (ii) du kan hindre at nettleseren aksepterer informasjonskapsler. Du bør henvise til leverandøren eller produsenten av nettleseren din for detaljerte opplysninger om informasjonskapsler.

Du kan lese mer om vår politikk for informasjonskapsler her .


Dine rettigheter vedrørende dine personlige opplysninger

Rett til tilgang og overføring av informasjon

Du har rett til å be om en kopi av personlig informasjon som vi har vedrørende deg, eller be om det for å overføre det til en tredjepart. Vi kan be deg om identifikasjon for å bekrefte identiteten din før vi gir deg tilbakemelding på forespørselen din. Når identiteten din er blitt bekreftet, vil vi svare deg så raskt som mulig. Vær obs på at det kan ta opptil 30 virkedager.

Om du har en online-konto kan du når som helst logge deg inn for å se personlig informasjon som er lagret her.

Rett til å endre & oppdatere

Om personopplysninger som vi har vedrørende deg ikke stemmer, har du rett til å få denne informasjonen forandret og rettet på. Der informasjonen om deg er ufullstendig, har du også rett til å få denne fullført.

Klagerett

Hvis du på hvilket som helst tidspunkt føler at vi ikke har brukt informasjonen din på rett måte, eller har overtrådt når det gjelder dine rettigheter som er fastsatt i databeskyttelsesloven, kan du kontakte oss. Denne kan gjøres på følgende måter: Kontakt kundeserviceteamet eller send en formell klage til tilsynsmyndigheten som er ansvarlig for databeskyttelse i landet du bor i, eller send en til stedet der den påståtte overtredelsen skjedde. Du finner en liste over databeskyttelsesmyndighetene i EU her([- LINK--]).

Retten til å glemmes

Du kan be om å få dine personlige opplysninger slettet når det ikke lenger er nødvendig å behandle en transaksjon, eller når vi av lovlige grunner ikke trenger å ha informasjonen din lagret. Hvor dine personlige opplysninger ikke lenger er påkrevd, vil vi ved enhver forespørsel slette informasjonen din uten forsinkelse.

Retten til å trekke samtykket

Du kan holde tilbake eller tilbaketrekke ditt samtykke til markedsføring eller behandling av dine personlige opplysninger helt eller delvis, der det ikke lenger er nødvendig.


Hvordan få tilgang til, endre eller overføre informasjonen din

Du kan til enhver tid skrive til oss for å innhente, endre eller be om overføring av personlig informasjon som vi måtte ha om deg. Vennligst skriv til: Direct Ferries Ltd, 2-3 Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Ipswich, Suffolk IP10 0BF, United Kingdom

Vennligst oppgi navn og adresse sammen med din bestillingsreferanse eller kontonummer. Vi vil også være takknemlige hvis du også kunne gi oss litt informasjon om hva du vil ha kopi av (hjelper oss til å finne informasjonen din lettere).

Vi vil ta rimelige skritt for å bekrefte identiteten din før vi gir deg opplysninger om personlig informasjon som vi måtte ha om deg.


Dine personlige opplysninger og land utenfor EU

All vår kundedata er lagret på servere som finnes i EU. For å utføre avtalen med deg må vi i noen tilfeller sende noen av dine personlige opplysninger til våre fergeoperatører utenfor EU. Om dette er nødvendig, har vi tiltak for å begrense informasjonen som overføres for å utføre avtalen.

Vi beskytter ditt personvern og dine rettigheter gjennom bruk av den Europeiske Kommisjons standard for databeskyttelse og personvern. Mer informasjon om dette er tilgjengelig [--LINKSTART -]her[- LINKEND--].


Å beholde og anonymisere personopplysninger

Vi oppbevarer dine personlige opplysninger i 3 år fra siste gang du gjorde en bestilling eller en handling på nettstedet. Om vi oppbevarer informasjonen din lengre er det fordi enkelte lovbestemmelse og forskrifter tilsier at vi må beholde den lengre. Etter dette anonymiserer vi all informasjon slik at det ikke lenger kan identifiseres.


Informasjonssikkerhet

Direct Ferries innser at kundene i økende grad er opptatt av hvordan selskaper beskytter personlig informasjon fra misbruk og tiltak som vi tar for å beskytte personvernet generelt. Direct Ferries går kontinuerlig over og forbedrer sine tekniske, fysiske, administrative- og ledelsesprosedyrer og regler. Slik kan vi beskytte din personlige data mot uautorisert tilgang, uventet tap og / eller ødeleggelse av informasjon. Vi bruker industristandarden SSL-teknologi (SSL) for blant annet å kryptere sensitiv informasjon som kredittkort og annen finansiell informasjon.


Endringer i denne policyen

Vi kan noen ganger gjøre endringer på denne siden og vår personvernpolitikk for å gjenspeile endringer i hvordan vi behandler informasjonen din på.

Om det er noen vesentlige endringer vil dette gjøres klart gjennom nettsiden, eller en annen kontaktform slik som epost.

Støtte for personvern

Direct Ferries Ltd forbeholder seg retten til å endre eller modifisere denne personvernerklæringen når som helst, og spesielt i tilfeller der det skulle være endringer i den gjeldende databeskyttelse-og personvernlovgivning.

Hvis du har spørsmål om Direct Ferries sin praksis vedrørende databeskyttelse og personvernregler vennligst skriv til: Web department, Direct Ferries Ltd, 2-3 Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Ipswich, Suffolk IP10 0BF, United Kingdom .