King Seaways
Drevet av DFDS Seaways
King Seaways
Drevet av DFDS Seaways
Drevet av DFDS Seaways på Amsterdam (Ijmuiden) Newcastle ruten
King Seaways kan bære opp til 1500 passasjerer og 600 biler og fasilitetene om bord inkluderer behagelige lugarer, barer, restauranter, kinoer, shopping og mer.
King Seaways har behagelige ligarer og uansett om du reiser i en økonomi lugar eller en luksus lugar vil du våkne frisk. Alle lugarer har behagelige senger, bad, sengetøy, håndklær og garderobe plass.
King Seaways har en rekke restauranter å velge mellom og det er noe for enhver smak. 7 Seas buffet serverer over 800 retter hver kveld, mens Blue Riband Restaurant tilbyr en lekker a la carte meny i en avslappet og moderne atmosfære. The Explorers Steakhouse serverer oksesjøtt som er forberedt etter individuell smak. I kaféene Bake n’ Coffe Café og Latitude Café kan du nyte en kopp kaffe eller en nybakt delikatesse i avslappende og moderne omgivelser.
Shopping er en av de største fornøyelsene ved å seile med King Seaways. Butikken har et utvalg av alkohol, sjokolade, parfyme, kosmetikk, leketøy og mote.
Se de nyeste filmene i kinoen eller prøv lykken med blackjack i kasinoet. Det er også en Wildlife Watching opplevelse, hvor du kan lære om dyrelivet i Nordhavet mens du seiler over det.
”Kidz Club” er et sikkert og behagelig lekeområde for barn. Det er et utvalg av aktiviteter til rådighet og barn vil være underholdt i timevis. For eldre barn er det en spillehall med videospill og en kino.
King Seaways er rullestol vennlig med heis til alle dekk, pånær dekk 5. Det er et utvalg av lugarer som er spesielt designet med handikapfasiliteter, hvorav fire er med vindu og to uten vindu. Hvis du har bruk for assistanse skal du opplyse om dette under bookingen da dette ikke kan arrangeres i havnen.
Merk: Selv om vi har gjort oss stor umake for å gjøre vår King Seaways guide så nøyaktig som mulig kan fasiliteter, tjenester og underholdning om bord variere avhengig av dato og årstid. Nevnte fasiliteter kan endres uten varsel og fergeselskapet forbeholder seg retten til å drive andre skip enn dem som nevnes under reservasjonen uten forutgående varsel.
out of 5
0% av kundene våre anbefaler dette skipet
"5* kundeservice"
Dette var vårt 6 cruise mellom Newcastle og Amsterdam. Barna elsket det, og det gjorde vi også. Jeg måtte rapportere VVS støy i lugaren vår, og var virkelig glad med den raske reaksjonen fra besetningen. Damen i resepsjonen kontaktet vedlikeholds mann, og vi ble straks flyttet til en annen lugar. Bravo til alle. Absolutt verdt å anbefale dette cruiset. Takk!
"God verdi"
Jeg pleide å bo i Skottland, men hadde stadig forretning i sentral Europa, så bestemte å kjøre en gang, i stedet for å fly. Prisen er noenlunde den samme, akkommodasjonen er god og nattfergen er mer passende. For en forholdsvis liten forskjell i pris, ville jeg oppgradere til en bedre lugar neste gang (commodore). Det tok lang tid å komme av fergen i Amsterdam.
"Riktig god tur"
Riktig god opplevelse. Besetningen, skipet og fasilitetene er langt over middel.
"God tur"
Min kone og jeg nøt virkelig vår tur, det var masse å lage med god underholdning. Min eneste klage er at maten er litt dyr, men vi spiste en sen lunsj, så brukte aldri mat service. Jeg ville helt sikkert bruke igjen.
"God tur"
Riktig god tur.
"Fantastisk tur, men dyr mat"
Boarding prosess var lett og liketil, personalet var hjelpsomme og vennlige. Lugaren vår var ren. Vi nøt aktivitetene om bord. Vi spiste ikke om bord. Det er litt dyrt for en familie, så vi tok med vår egen mat.
"Godt valg"
Jeg er svært fornøyd med DFDS service. Har brukt dem i 6 år, og har ingen planer om å endre noe. Personalet er vennlige, fergene er ryddelige. Deilig tur.
"Punktlig"
Vi hadde en god reise. Fergen var i tiden, lugaren (den billigste) var fin for en natt, maten var lekker (litt dyrt, EUR 30-40 for biff), vennlig personale.
"Anbefales"
Reiseopplevelsen vår var positiv. I stedet for å fly, bestemte vi oss for å reise med ferge. Stor fordel var at vi ikke skulle leie en bil. Barna våre elsket det, og det er masse å se og lage om bord innen sengetiden deres. King Seaways var en god båt, og hadde også commodore og commodore deluxe lugarer. Vi booket en commodore lugar, noe som jeg sterkt kan anbefale! Prisen er ikke så mye mer enn en standard lugar, men den er mer romslig, inkludert prioritet boarding (noe som er et pluss i tollen), og det inkluderer frokost. På returen reiste vi på Princess Seaways, som også var ok, men litt mer datert. Selv om vi hadde booket flere måneder i forveien, kunne vi ikke få en commodore lugar. Frokosten er nokså dyr og ikke noe særlig. Mat opplevelsen er ikke så god som den kunne være. Jeg leste anmeldelser før reisen vår og bestemte å ta vår egen med. Alt i alt en god opplevelse, barna elsket det, og det var nokså behagelig (særlig commodore klasse).
"Praktisk og tidsbesparende"
Lett adgang til fergen. Ren og passende utstyr til å sikre motorsyklene. Både middag og frokost buffet var rimelig prissatt. En behagelig måte å spare 900 kilometers kjøring på.
"Ferie 2013"
Reiste til Amsterdam i slutten av juni for å delta i Moto GP i Assen, og deretter nyte en 10 dags ferie. Ferie del var fantastisk. Reiste med mann og 2 barn (15 og 16 år). Underholdningen var god begge veier. Skipet var rent og personalet hjelpsomme. Vi hadde booket en innvendig lugar. Den var liten, men det hadde vi forventet. Sørg for at du tar mange penger med deg, for mat og drikke er litt dyrt om bord, noe som er den eneste ulempen. Men det er massevis av utvalg. Vil anbefale, da man ankommer til reisemålet sitt frisk og uthvilket. Vil helt sikkert reise igjen.
"Bedre enn forventet"
God tur, rene rom.
"Holland og tilbake"
Hvis man ser bort fra den dyre maten og drikke og de dyre prisene i butikken om bord, er dette en god måte å komme til kontinentet, og helt sikkert bedre enn å skulle kjøre til/fra Dover. €6 for en liten rødvin og €5 for øl, betyr at man ikke drikker for mye. Jeg klager over det, men jeg vil bruke igjen.
"God tur, men svlrt dyrt om bord"
Fergeturen var fantastisk, men prisene er svært dyre om bord, og jeg følte at fergeselskapet utnyttet passasjerene deres.
"Rom 656"
Alt godt, rom 656 er temmelig støyende, mange løse deler, sov ikke godt. Vennlig hilsen Robert
"Reise med sykkel"
Det ble tatt seg godt av oss om bord på skipet og syklene våre ble lett oppbevart ved siden av motorsykler.
"Priser om bord"
Jeg har reist på DFDS overfart fra Newcastle til Amsterdam, og kan bare si at fartøyet og overfarten var perfekt. Det eneste problemet, er maten og drikkevarer om bord, som er svært dyre. £18,50 for et måltid er ikke i orden.
"GODT SKIP DÅRLIG MAT"
Commodore lugar var fremragende, vi kjøpte middagen vår på forhånd på begge turene i biff restauranten ut og a la carte restauranten tilbake. Vi ble skuffet ved begge leiligheter. Biff meny var begrenset til et udvalg av biff, og vi skulle betale ekstra for biff etter eget valg. Dette ville vi gledelig ha betalt for, hvis vi var blitt fortalt dette, da vi kjøpte billetten. Tjenesten var god, men maten var ikke det jeg ville forvente. Vi skal reise med DFDS igjen i juli, men denne gang vil vi ikke forutbestille maten vår. UTSKIPNING I NEWCASTLE VAR KAOTISK, DETTE VAR IKKE SKIPETS FEIL, DET TOK UK TOLL 30 MINUTTER Å LA OS KOMME GJENNOM OG DE BA IKKE EN GANG OM AT SE INN I TILHENGER MIN! Jeg har satt kryss i boksen for å anbefale servicen dere, men jeg vil bare advare om å forutbestille mat.
"Amsterdam - Newcastle"
Hele operasjon er godt organisert og fasilitetene om bord er gode. Men jeg synes at prisen for mat og drikke er altfor dyr. Det er ikke overraskende at det ikke er travlt i spisestedene. Redusere prisen med 20%, også kan dere sikkert øke handelen med 40%.
"En god opplevelse"
Alt er perfekt organisert, parkering, boarding, personalets oppmerksomhet, lugar er god, funksjonell og ren. Vi ankom uthvilet. Kritikken min er prisene for mat og drikke.
"Riktig god opplevelse"
Reisen vår fra Amsterdam var en øyeåpner. Rommet vårt var kompakt og vellinnredet, særlig badet, som jeg forventet ville være mindre. Jeg er en stor kvinne, og badet var mer enn nok til mitt bruk, og jeg var tryg ved å bruke fasilitetene. Skipet har nok ting til å holde deg underholdt under den 16 timers lange overfarten. Vi spiste på en av restaurantene, det var ingen kø, fikk raskt sitteplasser og tjenesten var god. Vi reiste med et 1 årig barn og personalet var alle svært hjelpsomme i denne sammenheng. Restaurant priser er ganske dyr, men når man vet at slik er det bare, er det ganske lett å slappe av og nyte et deilig måltid. Måltidene vår oå utreisen var FREMRAGENDE! Jeg tror at det var den beste ceasar salat, jeg noensinne har prøvet, og steddattera min var vill etter suppen. Jeg ville gledelig ha bestilt enda salat som hovedretten min. Laksen var perfekt kokt, og vinen vi valgte var ogs´det perfekte valget. Vi var imponert og ser allerede frem til vår tur hjem! Men tjeneren glemte å bringe brød til bordet vårt og meddele oss at det var andre muligheter enn chips til måltidet vårt. Derfor ga vi mindre drikkepenger, enn jeg normalt ville ha gitt. Returen vår var veldig god, bortsett fra at vi så frem til måltidet vårt. Denne gang bestilte vi begge seasar salat, men den levede ikke opp til den jeg fikk på utreisen. Det var faktisk temmelig skuffende. Men resten av måltidet og tjenesten var fremragende. Tjeneren ga oss til og med noe ekstra brød til babyen, som var verdsatt. Steddattera min har allerede planlagt en tur til hele familien hennes og jeg tror ikke, jeg noensinne vil fly til Storbritannia igjen. Godt gått DFDS!
"Perfekt organisering"
Fra starten til enden av turen, blir man informert på tre språk (engelsk, tysk/hollandsk). Organiseringen var perfekt. Personalet er mye effektive.
"Letteste vei til Holland"
Det er alltid vennlig og billig å reise med DFDS, jeg vil reise igjen.
"Annet dekk"
Alt var fint, bortsett fra en ting. Vi forlot bilen på dekk 4, lugaren vår var på dekk 2, og vi kunne ikke finne trappen. Kortet var ikke entydig.
"Amsterdam-Newcastle"
Jeg har reist på denne ruten 7-8 ganger. Normalt kan man parkere bilen sin og ta heisen til lugaren. Lugaren er normalt ok, litt gammelsdags, men toalett, dusjer osv. virker. Denne gang fra Amsterdam til Newcastle, ble biler ”parkert” i en improvisert bane som var så smail at jeg måtte stige ut av bilen via passasjerdøren. Deretter var man nødt til å bære bagasje ved siden av 20 biler med nesten ingen plass, og alle sidespeil måtte trekkes tilbake. Da det ikke var plass til et menneske ved siden av bilene, måtte man løfte bagasjen sin over de 20 bilene. Jeg endte også med å ha en lugar på annet dekk på denne turen, men heldigvis fikk jeg en på dekk 11 etter jeg betalte €50 ekstra. Normalt ender jeg på dekk 5 og 8. Selve turen var ok. Personalet er normalt vennlige, men føltes en smule forvirret og trøtt til tiden. Kommunikasjon på engelsk har aldri vært et problem. Kompresjon i senger, når Vesterhavet er ganske vilt, kan være temmelig høyt, hvis man kan lugar foran på skipet.
"Skuffende service"
Jeg har reist med DFDS atskillge ganger og har alltid vært fornøyd med dem inntil min siste tur. Jeg ble tildelt en kabin på det nederst dekk, det var ikke hva jeg bestilte. Kabinen var den dårligste jeg noensinne har oppholdt meg i på båten, og det var ingen elektrisitet. Da jeg forsøkte å ordne det, var medarbeideren ikke hjelpsom overhodet. Selv om han sendte noen til å ordne elektrisiteten, gikk den ut igjen etter en time. Ingen undskyldning eller kompensasjon ble tilbudt. Skuffende service!
"Som et stort hotell"
Det er godt å ha din egen bil i Storbritannia, det er derfor jeg valgte å reise med ferge. Fergen ligner et stort hotell og de innvenndige lugarene er mer behagelige enn noen hotell. Hvis du kjeder deg, kan du gå på kinoen eller kanskje shoppe. Besetningen er svært vennlige og hjelpsomme. Jeg nøt å reise med DFDS.
"God tur"
Vi reiste nylig fra Amsterdam til Newcastle med bilen vår. Turen var behagelig og sengene fremragende. Vi var vekk hjemmefra i 7 uker og disse var de beste sengene på hele turen. Vi fikk tildelt en lugar midt i en gruppe av 94 tenåringer på en skole utflukt. Personalet fant oss en alternativ lugar i et rolig område på skipet. Det var vi taknemmlige for.
"Vil bruke igjen"
God weekend begynte med en avslappende overfart. Fint skip.
"Gammel båt"
King Seaways er en gamle ferge og det er nødvendig med noe renovering eller en nyere ferge. Turen gik fin. Vennlig personale og alltid i tiden.
"God ferge, lugar ok"
Standard lugar er beskjedne. Vi var på dekk 5 og blev litt overrasket over at vi kunne motoren. Holdt oss imidertid ikke våkne. Vi syntes at Columbus Club var genial, øl prisen var ok. Vi ble overrasket over de behagelige omgivelsene på fergen.
"God tur"
Første gang på denne turen, men det var lett og praktisk. Timing var god. Kabinene ok og behagelig nok for en natt. Om bord var det litt dyrt, men det kan forventes. Maten i restauranten var fremragende. Virkelig god kvalitet. Beste del av turen for å være ærlig. Vil anbefale.
"Sjokkerende dyrt i bar!"
Jeg er nylig kommet tilbake fra en mini cruise på denne fergen og må si at prisene i bar bare kan beskrives som SJOKKERENDE! Jeg drikker ikke alkohol og bestilte transbær juice i bar, da mannen i bar skulte til meg og snerret at prisen ville bli £2 for halvparten av en vokda glass full av fortynnet juice, kunne engang få frisk juice! Jeg betalte pengene mine til den motbydelige bartenderen (som jeg gledelig kunne ha trukket over bar pga. holdningen hans) og vandret vekk. Jeg trodde at røvere alltid bar en maske, når de tokk pengene dine, men det ser ut til at DFDS er ganske glade for å være ærlig når de røver deg. Alt jeg kan si, er at hvis du reiser på noen av disse fergene, er det en god idé å ta med dine egne drikkevarer (med mindre du ikke har noe imot å betale nesten £7 for en vodka med soda). Hvis du reiser med barn, kunne budsjettet ditt gå helt ut av denne verden. Jeg har ikke noe imot å betale for varer og service, så lenge at det er god verdi for pengene. Jeg like bare ikke å bli lurt. Så sjekk prisen på allting før du bestiller det, da det ellers kan ende med å bli en dyr tur.
"Tilfreds"
Vi var tilfredse med det meste på denne turen. Det eneste problemet var at vi ikke visste hvordan vi kom til shoppingsenteret da vi kom av fergen (hvilken buss å ta, hvor ofte den kjøre, hvor mye det koster osv.) og et kort over shoppingsenteret ville ha vært hjelpsomt også. Jeg ville også gjerne se et detaljert kort over fergen, som senere ble gitt ved informasjonen.
"Linje 3"
Bruk ikke linje 3 på bildekket , det er litt tett der!
"Ikke god verdi for pengene"
Det positive først: skipet var i tiden og personalet var vennlige og hjelpsomme. Etter at vi kom om bord og inn i hytta vår (commodore klasse) fikk vi å vite at på grunn av en BBC-organisert ungdoms begivenhet, kunne det være litt støy. Oksekjøttene kom ikke helt som vi bestilte dem, men etter en klage fikk vi et alternativt produkt. Hytta (commodore klasse til €950) var under standarden vi forventet. Gammelt IKEA-lignende interiør, som sikkert har vært der siden 1980. Det er en trist historie for DFDS ledelsen som har økt prisene, mens kvaliteten faller. Jeg kan huske for ti år siden kunne man reise fra Hamburg til Harwich for den halve prisen med et skip i mye bedre tilstand.
"Amsterdam til Newcastle"
Jeg bestilte en tur for familien min – to voksne og et spedbarn, i midten av april 2012. Sjekker inn prosessen i Amsterdam gikk glatt og raskt, og vi var om bord kl. 16:00. Skipet seilte i tiden og det var en problemfri seilas hele veien. Vi bestilte en lugar med vindu og køyesenger, hvor det var rimelig plass til en liten familie. Lugar var basic med et minimum av møbler og toaletter var i god stand. Vil anbefale skipet og ruten.
"God ferge, men ikke god kabin!"
Tok en tur til Amsterdam siste år på denne fergen. Opplevelsen om bord var god, men til en pris og det var nok å lage med kino, et par barer og restauranter osv. Det eneste jeg kan klage meg over var hytta. Vi booket en hytta uten vindu for 2 (køyesenger), som ikke var behagelig, men for billettprisen hadde jeg forventet en smule mer. ”Garderoben” var bare noen bøyler og badet var mer som et skap. Hvis du ønsker å tilbringe tid i hytta, bortsett fra å sove, så er det best ikke å bestille en standard hytta som jeg gjorde.
"King fergen"
Jeg reiste på Newcaste Amsterdam King fergen med min kone i september. Vi bestilte en commodore deluxe lugar, fordi det var så lang kryssing. Room service var en bonus og lugar var av høy standard. det var et stort utvalg av velsmakende mat i 7 Seas buffet og et besøk anbefales. Det var andre steder å spise, men vi prøvde dem ikke. det var noen barer å velge mellom, men vi tilbrakte mesteparten av tiden vår i Compass salongen. Shoppingen var ganske bra, men heldigvis for meg, ikke for bra! Den eneste ulempen er at det var en ganske kostbar tur, selv uten topklasse lugar.