Cap Finistère
Drevet av Brittany Ferries
Cap Finistère
Drevet av Brittany Ferries
Dette skipet er ikke lengre drevet av Brittany Ferries.
Cap Finistère er den siste tilføyelsen til Brittany Ferries flåte. Fergen har en intim og mindre formell atmosfære enn flag skipet Pont-Aven, men bevarer samtidig en følelse av plass og komfort. Cap Finistère har hatt over £10 millioner brukt på seg og gir nå en ytterst behagelig opplevelse. Om bord finner du avslappet spiseområder, utendørs dekk og kaféer, selv make-overs og massasje sesjoner.
Cap Finistère har tallrike lugarer som alle har eget bad og air kondisjon. Det er også lugarer som er spesielt designet med handikapfasiliteter. Såpe og shower gel er også inkludert i prisen. Seter kan ikke forutbestilles på denne fergen.
Le Café du Port er Cap Finistères største restaurant. Her kan du velge mellom to eller fire retter, som alle finnes til gode priser. Til å ledsage måltidet ditt er det et fantastisk utvalg av franske viner. Blue Marine Café byr på et utvalg av buffet snacker, inkludert pizza, pasta, burger og salat. Da kafeen ligger på ytterdekket er den lukket hvis det er dårlig vær og i lavsesongen. Le Petit Marché er perfekt for dem som ønsker en snack i stedet for et fullt måltid og her kan du kjøpe et stort utvalg af sandwicher, snacker og kaker. Loungebaren Planets Bar serverer alt fra franske viner til cocktails. Varme og kalde drikkevarer og snacker er også på menyen.
Butikker ligger på dekk 7 og har et godt utvalg av sprit, vin, tobakk, parfyme og kosmetikk, lædervarer, leketøy, mote, dekorasjon, suvenirer, aviser, spill, kamera, solbriller og smykker. Betaling er i euro eller pund og kan skje kontakt eller med kreditt kort.
Det er et strålende utendørs svømmebasseng område hvor du kan slappe av på en liggestol, nyte en drink fra baren eller ta et plask i svømmebassenget, hvorfra det er fantastisk havutsikt. Fergen har massevis av dekkplass slik du kan strekke benene og finne et roligt sted å nyte havluften og utsikten. Nylig introduserte Cap Finistère har et hundeområde hvor hundene kan få mosjon. Dette ligger på dekk 10. ”WiFi tid” kan kjøpes i informasjonen. Det er en kino om bord hvor du kan se se noen av de nyeste filmene. Det er også en heveautomat som gir euro og bagasje oppbevaring.
Det er lekeområde på dekk 10.
Det er lugarer som er spesielt designet med handikapfasiliteter. Det er handikaptoaletter overalt på fergen og alle dekk er tilgjengelige med heis.
Merk: Selv om vi har gjort oss stor umake for å gjøre vår Cap Finistère guide så nøyaktig som mulig kan fasiliteter, tjenester og underholdning om bord variere avhengig av dato og årstid. Nevnte fasiliteter kan endres uten varsel og fergeselskapet forbeholder seg retten til å drive andre skip enn dem som nevnes under reservasjonen uten forutgående varsel.
out of 5
6% av kundene våre anbefaler dette skipet
"uprofesjonell bartender og utilfredsstillende klage"
Skipet var fint og reisen rolig. Lugar var behagelig, litt liten til to personer. Det var tegn på mugg i dusjen. Min største klage handler om den vegetariske maten, som virker som en ettertanke, og den svært dårlige behandlingen fra en bestemt bartender. Det var svært vanskelig å finne noe å spise, som var av samme kvalitet som kjøtt og fiske rettene. Vi spiste pizza, som var gode, men vi hadde håpet på noe litt mer nærerende, men de var enten løpet tør for salat eller det var ingen andre muligheter. Frokost var vakkert nalagt, men det var kornflagget, melk eller wienerbrød. Vi var nødt til å vente på et bord, selv om det var flere tomme i restauranten, og det var få medarbeidere. Vi måtte også vente da vi ville betale, fordi det ikke var noen medarbeider tilgjengelig, og det kom først etter en kø var dannet. Jeg var så rystet over en bestemt bartender at jeg innga en klage. Manageren i restauranten kom og unnskylte på vegne hans, mens jeg fylte ut klagen, men la hovedvekt på den gode karakteren av denne bartenderen i stedet for klagen min. Bartender kom etterfølgende for at unnskyld. Jeg er aldri på noe tidspunkt blitt tilbudt noen kompensasjon for dette. Jeg forklarte at jeg hadde forsøkt at bestille en cocktail fra ham, da han så bestemte, å avbryte anmodningen min ved å snakke på fransk til en av kollgene hans som var dukket opp ved siden av meg. Han unnskylte seg ikke. Dette var midt i samtalen vår, og jeg gikk etter å ha fortalt ham hvor uhøflig han var. Ingen for å unnskylde, inntil jeg satte meg ned for å inngi klagen min skiftlig en stund etter. Jeg reiste 27. august og venter fremdeles på svar på klagen min fra Brittany Ferries. Jeg ble sikret av et medlem av personalet i informasjonen at noen ville kontakte meg, og jeg ga dem e-posten min i håp om at dette ville skje raskt.
"hjemtur"
Generelt en god tur, men ville ha satt pris på frisk kaffe i Le Cafe i stedet for en maskin, og yoghurt var ikke tilgjengelig i frokost området på 7. etasje.
"En flott båtreise!"
Bra lugar, god mat, mange gode steder for spise/drikke. Liten, fin solavdelig med basseng og salatbar på toppen.
"Bilbao - Portsmouth 28/01/2014"
Det er svært at udtrykke hvor imponeret vi var med skibet, dets lyse indretning, renlighed, behagelige kabiner, men mest af alt, kundeservicen vi modtog fra personalet om bord. Kvaliteten, servicen og præsentationen i restauranten (morgenmad og middag) overgik mange top-restauranter i London. Alt god værdi for pengene.
"Min mening"
Hei, Reiseopplevelsen min var veldig god. Skipet var veldig godt, alt var rent og personalet var vennlige. Det er en lett måte å reise mellom Storbritannia og Spania på, særlig for dem som ikke vil til Portugal. Den eneste endringen jeg ville foreslå, er madrassen i lugaren. Det var den eneste tingen på skipet jeg ikke likte.
"En riktig god tur"
Jeg nøt min tid om bord. Jeg hadde en standard lugar og den var svært behagelig. Fasilitetene om bord var fine og underholdningen var god. Jeg ville ønske at wi fi adgangen var bedre, men bortsett fra det, var alt ok.
"Bilbao-Portsmouth"
Skipet, personalet og fasilitetene var akkurat som jeg hadde forventet, det var min annen tur og begge gikk godt. Det er en god måte å reise, selv om litt dyrt. Jeg ville bruke igjen.
"Første gang"
Første gang på en Brittany ferge, trodde, det ville være kjedelig å være på et skip så lenge, men det var mye bedre enn jeg trodde. Personalet var svært behagelige, det var godt utvalg av matvarer og prisene var rimelige. Jeg vil bruke denne ruten igjen.
"Bra standard på båten"
Vi var veldig fornøyd med båten. Nærmest cruisestandard for passasjerene. Men noe kronglete og (kanskje) lite effektiv kjøring/plassering på bildekket. Forøvrig bør reiseruten til ferjen merkes bedre - det var meget forvirrende at vi måtte følge skilt til "canal ferries" når vi skulle over Biskayabukten til Santander. Men vi fant frem etter litt kronglete kjøring.
"9 september"
Deilig rent og vennligt skip, behagelig rom og service. Eneste virkelige kommentar er at det var vanskelig å få adgang til internett. Svært godt at det var gratis, men irriterende ikke å kunne få en ordentlig forbindelse.
"Kommentar"
Cap Finistere var svært behagelig og praktisk. Vi kunne oppgradere lugaren vår på returen, svært hjelpsomt. Den eneste klage er at restaurant og bar var svært dyre, slik at vi vil oppfordre passasjerer til å ta med deres egen mat og drikke. Alle ansatte var svært høflige og hjelpsomme.
"Santander til Portsmouth-Portsmouth til Santander"
Da jeg bor i Spania, har jeg funnet at denne fergeservicen fungerte bedre, enn å reise gjennom Frankrike. Personalet om bord er vennlige og profesjonelle. Har brukt begge ferger, og de er begge gode. Vi var på Cap Finestral, den minste av de to, men jeg foretrekker Pont Aven, siden det er større utvalg mht. mat. Lugarene er rene og behagelige, men 2 sengs lugar er litt trange. På reisen tilbake myste jeg fergen min med en dag, gikk til kontoret i Portsmouth og forklarte problemet, og de fikk oss på en annen ferge til Caen i Frankrike, så hadde en lang kjøretur forut. Dette var uten ekstra omkostninger.
"Lugar"
Lugar var liten og trang, resten av skipet var godt.
"God, bortsett fra!"
Samlet en god tur, bortsett fra at en av de ansatte som dirigerte trafikken i Portsmouth, kranglet meg, fordi jeg stoppet for å unngå en kollisjon, fordi han viste to biler i en veibane på samme tid.
"Glatt når vått"
Reisen og fergen var ok. Men det kan være risikabelt å ta turen med motorsykkel. Motorsykler er på dekk 1. Man skal ta rampen inn og ut av det dekket. Under avlesningen, heller vannet inn og gjør rampen (og generelt gulvet på dekk 1) svært glatt.
"Prøvde ny rute"
Kan ikke klage over noe, det hele gikk som planlagt. Overfarten var litt urolig i start, men ikke noe å skrive hjem om. Sengene var virkelig, virkelig harde. Det er den eneste negative.
"Cap Finistere"
Skipet er deilig, men det er problemer med spise fasiliteter. Restaurantene er egentlig bare tilgjengelige for personer, som kjenner til dem og har tidligere erfaring med skipet. Hvis du tenker at du gjerne vil spise litt senere, vil du sannsynligvis finne at alt er fullt booket, da personer, som kjenner til det, booket så snart de kom ombord. Så det bare The Market Place butikk til at kjøpe snack mat. Vi fikk et bord i siste øyeblikk, men så mange etter oss ble skuffet. Dessverre selv om personalet var svært vennlige, opplevde vi en lang ventetid på suppen vår og desserten vår. Da det endelig kom, var maten fantastisk! Boarding er god og effektiv, og jeg har ingen klager over det. Jeg vil bruke Brittany Ferries igjen, men forsøke å komme med Pont Avon neste gang.
"Santander til Portsmouth"
Har bare ros for komfort, mat, renslighet og vennlig service.
"Pont Aven"
Generelt svært god. Vi hadde en lugar, som er mye bedre bedre enn liggestolene. Vi nøt underholdningen.
"Bilbao til Portsmouth"
Det er annen gang, min mann og jeg har tatt denne turen, og begge ganger nøt vi turen. Avslappende og forberedte oss til en lang reise forut. Underholdningen er god. Også toppkarakter til personalet og ferge besetningen, som gjør et godt arbeid.
"Tur på Cap Finistere"
Dette skipet hadde alt man behøver for en 24 timer lang tur.
"Marokko tur"
God opplevelse for start og ende av en tur til Marokko. Avslappende start, avslappende ende. Godt gått.
"Vår tur"
Dette var første gang, vi hadde bestemt å reise hjem til Spania med skip, i stedet for å kjøre hele veien gjennom Frankrike. Det var en god opplevelse, og en vi vil gjøre igjen. Lugaren var svært ren og behagelig, og badet var virkelig godt lagt ut, med en strålende dusj. Fasilitetene om bord var gode og personalet var vennlige og hjelpsomme. Nå den eneste ulempen: jeg syntes at internett var svært dyrt.
"Eventyr for pensjonerte zoologer"
En gammel universitetsvenn og jeg valgte å reise om natten for å spare en dag på vår tur. Neste gang ville vi velge en lugar med to senger, snarere enn køyer, da vi overvurderte evnen vår til å hoppe opp i den øverste køya! Vår eneste klage var mangelen på personale ved kassene i selvbetjeningsrestauranten ved frokosten på hjemreisen.
"Min opplevelse"
For pengene vi betaler, ville det var deiligt å inkluderer noen lette måltider og drikkevarer, som på mange andre ferger! Jeg reiser en hel del med varevogn til Spania og Frankrike. Noen ferger er ikke likeså gode som denne, men man får mat.
"Skuffet"
Vi har reist mange ganger med bobilen vår på Pont Aven, og så fram til å vende tilbake fra Spania. Vi nøt det ikke. Dokka nær Bilbao er en dyster kai uten fasiliteter, og det er ingenting å lage (i motsetning til Santander, hvor man kan besøke byen, mens man venter på fergen). Lesning av kjøretøyer tok lang tid, og det samme gjorde det, da vi skulle av igjen. Bobiler ble lesset på dekket over hovedinngangen, så vi måtte vende om to ganger på lesningen og en gang på avlesningen. Avlesning tok 45 minutter i Portsmouth. Lugaren var god og hadde en deilig dusj, men madrassene var ikke gode og putene en skam. Catering ordninger er svært merkelige. En butikk, som selger kalde retter, som man deretter skal varme selv i mikrobølge ovn, en kafeteria på et semi frysende åpent område og den dyre Brittany restaurant. Vi fikk frokost i restauranten, som var pent presentert, men var ikke varm.
"God opplevelse"
Nøt virkelige denne overfarten! Personalet var vennlige og hjelpsomme, fra booking til vi kom av fergen. Maten og underholdningen om bord var også veldig god. Vil helt sikker reise på denne måte igjen. Det er en mye lettere tur til sør Spania. Foretrekker denne ruten, bedre enn å kjøre fra Calais!
"Tur 2013"
Turen var god. Underholdningen var ikke god.
"Ikke så god som Pont Aven!"
Etter å ha reist på Pont Aven tidligere, var Finestere litt skuffende. Cateringen om bord var kjedelig i sammenligning. Det var bare et dyr a la carte restaurant (priser altfor høye til den gjennomsnitlige kvaliteten av maten), sandwich og på det kalde dekk 10, en tilstrekkelig, men uinspirerende katine og lyden av hunder som klynker i kennelene deres. Pont Aven tilbyr mye bedre kvalitet og verdi i deres fremragende restaurant. Jeg ville bruke fergen igjen, men bare hvis mine reise arrangementer ikke ga mig annet valg. Pont Aven er langt bedre.
"Glemte ting"
Jeg reiste nylig med Cap Finistere og syntes at båden og fasilitetene er fremragende og jeg kan klart anbefale denne båten. Dessverre kan jeg ikke si det samme for etterfølgende servicen, som glemte ting. Jeg etterlot en liten maskot (leketøy lamt) i kabin 9068. Jeg innså at jeg hadde glemt den få timer etter vi kom av fergen og ringte straks til kundeservicen deres. Selv om jeg gjentakende ganger har kontaktet Brittany Ferries kundeservice og til og med tilbudt en belønning, gidder de ikke å svare.
"Vår tur til Spania på Cap Finistere"
Vi tok fergen til Spania på denne ruten som vi normalt kjører og har ikke brukt fergen før. Vi var imponert over størrelsen av vår hytte og badefasilitetene. De hadde et godt utvalg av restauranter om bord til rimelige priser. Massevis av underholdning om bord til å fordrive tiden. Før har vi alltid kjørt denne lange reisen til Spania, men i fremtiden vil vi reise med Brittany Ferries, siden det er langt mer avslappende!
"God tur til Spania"
Seilte med Britanny på Cap Finistere tilbake fra Spania i bil med tre venner. Vi hadde bestilt en commodore lugar, som var verdt den ekstra kostnaden. Sammen fikk vi god valuta for pengene og møtt gode medarbeidere og gode fasiliteter og var veldig fornøyd med maten om bord.