Stena Mersey
Drevet av Stena Line
Stena Mersey
Drevet av Stena Line
Dette skipet er ikke lengre drevet av Stena Line.
stena Mersey har fasiliteter som inkluderer et utvalg av behagelige salonger, en snackbar, en restaurant, en kino, et lekeområde, en butikk og et utvalg av lugarer.
Fergen har behagelige innvendige og utvendige 4 sengs lugarer.
På snack menyen er det et utvalg av kaffe og te, samt varme og kalde snacks. På restauranten om bord er det en lunsjmeny i dagstimene og en tre retters meny om kvelden. Det er pgså barnemeny og vegetarianer meny tilgjengelig.
Det er et stort utvalg av varer i butikken om bord. Du kan finne alt fra parfymer og aftershave til godteri og suvenirer.
Stena Mersey har også en kino om bord som kan holde deg underholdt under overfarten.
Det er et lekeområde om bord med nummerert blokk spill, musehull labyrint, slyngende nettbro og skjøre speil for barn opp til 10 år. For eldre barn er det et spillerom med TV og Sony Playstation 3.
Alle områder på passasjerdekket (dekk 5) er tilgjengelig for passasjerer med handikap. Det er en heis mellom bildekket og passasjerdekket.
Merk: Selv om vi har gjort oss stor umake for å gjøre vår Stena Mersey guide så nøyaktig som mulig kan fasiliteter, tjenester og underholdning om bord variere avhengig av dato og årstid. Nevnte fasiliteter kan endres uten varsel og fergeselskapet forbeholder seg retten til å drive andre skip enn dem som nevnes under reservasjonen uten forutgående varsel.
out of 5
0% av kundene våre anbefaler dette skipet
"Anmodning om min mening"
Første tur på Liverpool båt i mange år, dels pga. erfaringer med Easyjet. Var overrasket over den avslappende atmosfæren. Personalet var særlig behagelige og svært hjelpsomme. Har allerede booket igjen til å reise i enden av april for å besøke datteren min, som er flyttet til England. Hva mer kan jeg si?
"Som forventet"
Turen til Irland var presis, det vi forventet, men det var overraskende at en lugar var billigere enn seter i Stena Plus salongen. Med lugaren kunne vi hvile og ha litt privatliv, noe som man ikke kan i salongen. Maten var en smule dyr for hva det var. Personalet var svært hjelpsomme, og kundeservice var tydeligvis en prioritet. Lugaren (og skipet generelt) var svært ren og ryddelig.
"Ingen problemer"
Innsjekking var god, selv om det var litt av et sjokk, da jeg måtte kjøre til det øverste dekket, men det så mer skremmende ut enn det rent faktisk var. Skipet var ren og behagelig, personalet var alle svært behagelige og ivrige etter å hjelpe. Jeg vil helt sikkert bruke Stena Line igjen.
"Min tur"
Skipet seilte og ankom i tiden, besetningen var svært hjelpsomme, lugaren var god og svært ren. Reiste med en venn, som hadde gull klasse og adgang til gratis drinker hele dagen. Jeg reiser 3-6 ganger i året, gud vite om jeg kunne oppgradere.
"Behagelig tur"
Vår første tur på en ferge som en familie med våre to unge barn, og det gikk godt. Gode fasiliteter, selv om det ville ha vært godt hvis barna tv var i baneområdet. Maten osv. var god og skipet var i tiden, alle var vennlige og hjelpsomme. Mange takk.
"Tur til Irland"
Jeg har reist på denne fergen ved flere leiligheter, og jeg kan rolig si at den blir bedre hvert år. Barna mine er litt eldre nå, men unge nok til å nyte underholdningen. Vi fikk til og med lov til å møte kapteinen og styre båten. Ikke mange mennesker kan si det!!! Mange takk for en svært behagelig og god opplevelse på begge turer.
"Reise til Irland"
Vi er nettopp vendt tilbake fra en to ukers opphold i Irland. Våre fergeoverfarter og lugar var svært god, og personalet om bord var svært hjelpsomme. Fasilitetene om bord var fremragende, og vi vil bruke denne servicen igjen. Bookingen kunne ikke ha vært lettere, vi skulle ikke vente på billetter i posten, bare booke og motta boardingkortene våre ved innsjekking. Takk for en svært behagelig opplevelse.
"Der og tilbake....igjen"
Etter å ha brukt fergene til Belfast fra Birkenhead flere ganger i de siste par årene har jeg sett dem gå gjennom forskejllige eiere. Endringene til de anvendte skipene er gode, oppdatering er god etter så mange år, hvor de har vært slitte ned og trøtte. Maten er god, kaffebaren er forbedret, besetningen er vennlige. Det er nå adgang til internett, men det er langsomt. Motorene på skipene er mye mer støyende enn de pleide å være, det bør bli sett på. Hvis der akkurat som en bils motor, bør dere nok snart se på dem. Men forbedringene er gode, reisen var behagelig (men svært støyende i lugarene pga. motorene); og jeg ville bruke denne ruten igjen.
"God ferge"
Datteren min og jeg var svært fornøyd med fergeturen vår fra Belfast til Liverpool. Vi var ikke klar over at vi hadde reservert en sikret salong område og var begeistrede for å være det. Maten var god, tjenesten stor og rommet var stor. Vi sov i stoler, men følte at eiendelene våre var sikker. Det ville ha vært godt å bli tilbudt et teppe og/eller pute. Jeg vil anbefale denne reisen.
"Godt rom"
Personalet var vennlige og lugaren behagelig. Jeg håper å kunne gjenta denne turen i fremtiden.
"Lugaren"
Alt var effektivt som vanlig, men vi hadde et par problemer med lugaren. Det var ingen håndklær på vår første tur, og på returen lå det en stor tå negl på bordet. Dynetrekket mitt (selv om rent) hadde blodflekker på det.
"Anbefalt"
Vi har nylig reist fra Birkenhead til Belfast retur og syntes at hele reisen var problemfri fra start til slutt. Billettene ble booket online og vi ble sjekket inn raskt og med effektivitet. Vi reiste med to hunder, og satte dem i kennel over natten, det passet dem og oss fint. Vi kunne se til dem og la dem få litt frisk luft i ”pooche corner”. Selve fergen var svlrt ren og personalet var høflige og hjelpsomme, både ved innsjekking og om bord. Vi booket ikke en lugar, men vil gjøre det neste gang, de så rene og behagelige ut. Det var et godt utvalg av mat. Alt i alt, svært fornøyd med turen.
"Tur til Belfast"
Ferger er blitt forbedret svært siden jeg første gang seilte med dem for 30 år siden. De generelle fasilitetene er gode. Nok til å holde både barn og voksne underholdt. Maten virket fin, selv om det er irriterende å skulle stå så lenge i kø i kafe/kaffebar. Det bør være mer enn en ansatt. Personalet vikret hjelpsomme og engasjerte, noe som hjalp med å blotgjøre irritasjonen over køene. Skipet var rent. Lugaren vår var generelt ren, men man kan se at rengjøringspersonalet aldri ligger i de nederste køyene, ellers ville de ha sett det tykke laget støv på veggene ved siden av køyene. Noen har bruk for å orientere rengjøringsassistenter bedre. Lugaren var moderne og praktisk. Punktlighet var perfekt. Vi var heldige med været på vår tur, og dette hjalp sannsynligvis punktligheten.
"Stena Mersey"
Generelt en god opplevelse. Effektiv innsjekking/boarding. Eneste ”klage” er at vi måtte betale £5 ekstra for en innvendig lugar på hjemrejsen (eneste ledige), og den var ikke likeså ren som utvendig lugar, som var billigere – toalettet var litt illeluktende, og det var ingen lås på døren. Ellers god.
"Lugar"
Generelt var lugar ren…men tv på begge overfarter, virket ikke. Det er vanskelig å finne noe å klage over. Takk STENA.
"Fantastisk"
Alle fasiliteter, boarding, overfart, lugar osv. var alle gode.
"God erfaring"
Dette var vår første erfaring med Stena Line. Fra bookingen av reisen til boarding i Liverpool, var hele prosessen effektiv, profesjonell og med et innbydende smil. Selv om fergen seilte for sent, hadde dette ikke noen innflytelsen på reisen vår, men en grunn til den sene avgang ville ha vært god, men ikke ultra vigtig. Datteren min og jeg var gående passasjerer, og bussforbindelser fra kontoret i havnen til fergen, var raskt og godt. Den første lugaren vi hadde, var svært god, men dessverre var toalettet blokkert, men da vi fortalte dette til resepsjonen, fikk vi en unnskyldning og ble rykket til en ny lugar med det samme. Den neste lugaren var like god og ren. Maten på skipet var god, og prisen var, det jeg ville forvente. Alt i alt, en svært god opplevelse og en jeg ville gjøre igjen. Takk Stena Line, en fremragende avslutning på en vidunderlig tur med datteren min.
"Fantastisk tur"
Alt gikk godt – fra booking og boarding til overfarten. En særlig takk til personalet om bord – de mest hjelpsomme og høflige jeg har møtt på et skip. Takk.
"Beste rute for reise med barn"
Jeg har seilt fra UK til Nord-Irland ved mange leiligheter og har alltid unngått denne ruten, da jeg syntes, det var både for dyrt og tok alt for lenge. Jeg bestemte imidlertid å prøve ruten i påsken 2013, og hvor jeg tok feil! For det første er prisen ikke dyr sammenlignet med andre, og hvis man tar i betraktning bensinen jeg sparte (jeg reiser fra Leeds), er den faktisk billigere. Det er en lang seiltur, 8 timer, men det er en mye raskere kjøretur i begge ender. Når jeg regner på det, er denne ruten bare omkring 2 timer lengre enn det jeg normalt tar.
"Genial! Vennlig!"
Takk. Hvor skal jeg begynne for å takke Stena Line for en fantastisk reise fra Belfast til Birkenhead. Vennen min og jeg hadde akkurat hentet en motorcyssel og var på vei hjem til England. Vi fikk en tekst på telefon om avgangen av fergen, som jeg syntes var strålende. Vi kom på fergen uten problemer og var raskt på dekket og kunne slappe av. Jeg var drivvåt pga. fryktelig vær i Belfast og en av personalet tørket tøyet mitt for meg. Maten var fremragende og det var super behagelig ombord. Jeg har allerede takket Stena Line via e-post. Jeg vil absolutt bruke dem igjen. Takk.
"Familie tur"
God tur, god service om bord. drikkevarer i bar var dyre, men det forventer man jo fra enhver form for transport, inkludert lavprisflyselskaper. Hytta var uplettede og komfortable. Allting var fint. En mindre detalje var at hytta var for varm, og det var ingen måte å justere temperaturen på.
"Liverpool ferge"
Min siste tur var for omkring en uke siden, og jeg var imponert over å se en masse renovering arbeid var utført. Maten i kaféen er bedre verdi, og heldigvis er de gamle papir kopper vekk nå. Min eneste klage er angående tiden som det tar å få bilene av fergen. Båten var ikke særlig full, men tok likevel omkring en halv time å komme av. Så selv om skipet la i kl. 6.30 kom vi ikke av før kl. 7. Dette synes å være en vanlig praksis for dette skipet. Er det noen grunn til det? ellers har jeg ingen nøling med å anbefale dette skipet.
"God tur"
Etter en lang kjøretur gjennom England, ankom jeg til havnen sulten og træt. Jeg ble skuffet over at det var ingen fasiliteter med varm mat i terminalen. Det var bare to atomater. Den ene for leskedrikker og den annen for varme drikker. Desverre ville den for varme drikke ikke virke. Den ble i strømbesparende tilstand, og jeg var skuffet over at den ikke fungerte. Jeg brukte fem timer før jeg fikk lov til å gå om bord. Jeg bestilte en burger med ost og bacon fra Barissta og må si at prisene var altfor høye. £1.95 for en kopp varmt vann med en tepose kastet i. Prisen for burgeren var også altfor mye, jeg fikk litt vekslepenger tilbake fra £10! Selve turen var behagelig og jeg var imponert over prisen og servicen i restauranten neste morgen. For £8.95 mottok jeg en frisk frokost med toast og appelsinjuive. Jeg måtte også drikke så mye te som jeg ønsket. Personalet var vennlige og hjelpsomme. Alt i alt en behagelig tur hjem på tross av skuffelsen over Barrista Bar opplevelsen!
"God ferge"
Før jeg reiste på denne fergen forventet jeg det væreste, men det var en virkelig stor ferge. Lang tur, men jeg hadde en hytte. Personalet var gode og hjelpsomme.
"Kundeservice"
Etter en reise om bord på Stena Mersey i denne helgen, må jeg si at jeg var imponert over nivået av kundeservice. Personalet var perfekt, ingenting var for mye problemer for dem. Kabinene var rene, som resten av fergen. Matvarene var av den høyeste standarden. De kunne helt sikkert vise British Rail og andre jernbanevirksomheter en leksjon eller to i kundersevice. GODT GÅET STENA MERSEY, jeg vil helt sikkert anbefale denne fergen!
"Grunnen til at vi tar fergen!"
Det er en masse dårlige anmeldelser om denne fergen! Grunnen til at vi tar denne fergen er fordi den er billigst. Den er designet til langdistanse sjåfører, slik at de kan få noe søvn. Jeg er sikker på at det også er vanskelig for medarbeidere som konstant er nødt til å gjøre det. Hvis du ikke kan greie det, så bruk flere penger og ta flyet.
"Beste reklame for Ryanair"
Jeg har reist på denne ruten siden dagene av Norse Merchant og ser hele tiden en tilbakegang. Skrev til Stena og mottok et svar fra en person med ingen produkt kunnskap og liten forståelse av historien om turen. Det ville sikkert ha være billigere å fly og leie en bil, enn å krysse over verdens dyreste hav. Regn med en ekstra time i bilen mens lastbilene kjøre av fergen. Private bilister ses som en ond nødvendighet for pengene.
"Foretrekker Stena Lagan"
Jeg reiste på Stena Mersey den 5/8-2012. jeg er ikke en som normalt klager, men reisen var annerledes i forhold til Stena Lagan (som var en behagelig reise). Det var tre feil med Stena Mersey. Personalet var ikke så høflig. Tv-signalet gikk ut, noe som fikk folk til å klage. En ansatt skiftet kanal til et program som var helt annerledes enn det vi satt og så. Den ansatte sa at hun ikke kunne skifte kanalen tilbake da den allerede ble vist på en annen tv. Dette var tydeligvis ikke sant da vi hadde sett den kanalen i to timer før signalet gikk ut. Et annet problem var støyen som kom fra kjøkkenet, hvilket forårsaket en annen klage, fordi støyen var så høy at det ga partneren min hodepine! Maten var ikke så frisk som den er på Stena Lagan. Jeg bestilte en Aberdeen angus burger med omfriter, men da det kom var jeg ikke imponert fordi det ikke var med salat. På Stena Lagan kom maten godt fremlagt med salat og rødbeter. Jeg håper at min neste opplevelse på Stena Mersey blir bedre.