Ferger fra 3307 ruter og 697 havner i verden
Mer enn 2.5 millioner tilfredse kunder
Vi arrangerer over 1.2 millioner overfarter årlig
Vi sjekker opp til 1 million priser for kundene våre daglig
Sardinia er den nest største øyen i Italia og er beliggende sør av øyen Korsika. Sardinia er på størrelse med Jylland og er omgitt av 1800 kilometer av Italias fineste strender.
Øyen er preget av de peneste og mest særpregete stedene i Italia og leverer krystalklart hav i smaragdgrønne bukter, små øde øyer, dramatiske klippeformasjoner, praktfull natur og 4000 års kultur historie.
Samtidig har Sardinia en eksklusiv atmosfære uten den masseturismen som preger så mange andre steder på støvellandet.
Opp til våre tid har øyens siviliasjon beskjeftiget seg med landbruk og kvegbruk, og er særlig kjent for sine geiter- og saueavl.
Gruvedriften utgjorde også en betydningsfull inntekskilde og gjorde øyen attraktiv til datidens strateger.
I dag er øyen stadigvekk preget av disse eldgamle gjetertradisjonene, og derfor anbefaler vi å smake de lokales spesialiteter, som er hjemlavet pølse og ost, samt den gode, sterke portvin.
"God, men forsinkelser"
Moderne, velutstyrte ferger med gode fasilieter om bord. Det var uheldig at det ikke var lugarer ledige på returreisen – det var en mindre behagelig ende på reisen min, å seile om natten i seter. Masser av folk sov på gulvet i restauranten! Overfarter ble forsinket med ca. 2 timer i begge retninger, det var frustrerende, særlig retur, da dette reduserte den tiden jeg hadde med venner i Frankrike. Personalet om bord var hjelpsomme og Toulon havn var godt skiltet. Skiltning til den presise inngangen til Porto Torres havn var dårlig. Det var også uklart, om bekreftelsen, som jeg hadde printet ut, skulle veksles til billetter (det skulle den på utreisen, men ikke på returreisen).
Les mer Les mindre
"Hvordan kommer man av?"
Instruksjonene til å komme av skipet var litt uklare. Jeg kunne ikke finne den rette utgangen og befant meg på vogndekket med flere andre mennesker som ikke ønsket å være det. Jeg tok tilbake opp heisen, og befant meg nå blant en flokk mennesker, som skulle ned igjen. Jeg endte presis, hvor jeg var før. Jeg fant endelig et medlem av personalet og spurte ham hvordan man kommer ut. Han sa bare ”walk” også ”in that direction”. Jeg fant en liten dør, og befant meg nå et sted, hvor jeg måtte passe på bilene, som var ivrige etter å komme ut og ikke vant til å ha fotgjengere i veien. Alt i alt, tydelige instruksjoner til hvordan man kommer av fergen, ville ha vært hjelpsomme.
Les mer Les mindre
"Tur til Korsika"
Vi har alltid sett de karakteristiske gule og blå fargede fergene komme i havn, og i år utvidet vi ferien vår, for å tilbringe et par dager i det sørlige Frankrike, før vi tok fergen til Bastia. Det var godt! Lugaren var ren, komfortabel og romslig, og vi sov godt. Den eneste ulempen er at man skal forlate lugaren innen daggry, slik at det er god tid til at forbedret dem til den neste avgangen, det var en kort natt. Vi reiste som gående passasjerer, og prisen – inkludert handbagasje – var lav. Jeg ville helt sikkert ta denne turen igjen.
Les mer Les mindre
"God alt i alt"
Virket overraskende lett i sammenligning med andre fergeselskaper, og Direct Ferries hjalp virkelig, da vi ønsket å endre ruten fra Nice til Savona. Eneste ulempe var en svært uforskammet person i kafeteriaen på båten.
Les mer Les mindre
Finn ut hvordan det er ombord på fergene før du reiser.
Fergeguider, videoer og anmeldelser